Není žádným tajemstvím, že v dnešní době je možné mít zboží či materiál dovezen prakticky z celého světa. Jakým způsobem ale cestuje? Pokud jde o Evropskou Unii, tak zdaleka nejčastějším a nejpoužívanějším způsobem je přeprava pomocí nákladních vozů.
Je to jen logické, když si vezmeme, jaké má mezinárodní kamionová doprava výhody. Především je velmi flexibilní, dostatečně rychlá a levná. Navíc je možné snadno připojit za tahač speciální vůz pro zásilku, která vyžaduje zvláštní podmínky při přepravě. Příkladem může být maso či ovoce, které se musí přepravovat při určité teplotě, aby vydrželo čerstvé.
To vše je sice pěkné, ale jsou zde i nějaké nevýhody? Nebo je vše skutečně tak růžové, jak to na první pohled vypadá? Odpověď je, že zde samozřejmě určitá rizika jsou. Některá jsou nezbytná a nelze se jim vyhnout, jiná padají na bedra majitelů přepravních společností.
Tím asi největším problémem je možnost dostat se do dopravní nehody. Nebudeme si nic nalhávat, stávají se dnes a denně s různě vážnými následky. Některé jsou způsobeny druhou stranou, například když řidiči osobních automobilů nechápou, že kamion má poněkud delší brzdnou dráhu, což znamená, že bezpečná vzdálenost je větší, obvykle i než délka právě osobního vozu.
To často vede řidiče k tomu, že si myslí, že je před nákladním vozem místo, kam se vejdou. To je sice možné, avšak fakt ohledně brzdné dráhy http://www.isic.cz/slevy/cr/ceske-drahy/962/ zjistí v okamžiku, kdy bude nutno najednou zprudka zastavit. Nehoda tak na sebe nenechá dlouho čekat.
Problémem, se kterým se také velmi často potýkáme, je nesoustředěnost či mikrospánek řidičů. Je samozřejmé, že ti se proti tomu snaží bojovat, například pomocí energetických nápojů. Ne vždy to ale funguje, a nehoda je pak jen dílem okamžiku.
Je tedy dobré, když mají ostatní účastníci provozu pochopení a nezpůsobují, byť nevědomky, problémy. Koneckonců, předcházení dopravním nehodám by mělo být povinností nás všech.