Přátelé a rodina
Když začneme podnikat a rozvíjet svoje podnikatelské aktivity, musíme v první řadě oslovit svoje přátele. Kromě toho, že nám budou sloužit jako první zpětná vazba, mohou se stát našimi pravidelnými klienty. Samozřejmě mohou také rozšířit mezi své kamarády, rodinu a partnery naše dobré jméno. Tím nejen budujeme značku, ale také máme příležitost si o kontakty na dané osoby říci. V každé brožuře naleznete jeden ze základních kroků k začátku podnikání: Oslovte svoje přátele!
Doporučení
Pakliže oslovíte svoje kamarády, kteří budou spokojeni, můžete si od nich vyžádat kontakty i na jejich známé. Otázkou pak je, jak s těmito kontakty naložíte a jakou recenzi poskytl právě váš přítel. Samozřejmě si můžete vyžádat doporučení i od lidí, kteří nevyužili vaše služby. Přítel však má kolem sebe někoho, o kom se domnívá, že by vaše služby či produkty potřeboval.
Slepé kontakty
Pokud máte tyto oba kroky za sebou a potřebujete svoji síť kontaktů dále rozvíjet, je dobré si uvědomit, že můžete využít i různé seznamy a přehledy firem. Můžete použít jejich adresy, telefony či emaily a kontaktovat je takzvaně naslepo. Tato metoda však nemá příliš velkou úspěšnost a není ani osloveným příliš příjemná.
Umělé databáze
Můžete také těžko vydělané finance vynaložit na získání databáze kontaktů od společností, které se věnují právě shromažďování kontaktních údajů. Dle mého názoru a zkoumání je velmi pravděpodobné, že s tímto adresářem budete ještě méně úspěšní než s osobním dohledáváním firem a klientů na internetu.
Sečteno a podtrženo: je dobré si uvědomit, že nejlepší cestou, jak získat nové kontakty je, dělat svoji práci dobře, poctivě a zodpovědně. Aby se dobré jméno šířilo a nebyl problém získávat nové kontakty od přátel, následně od jejich přátel a tak dále.